MY ANNYVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, March 22, 2015

❤️❤️Saat Kelahiran Permata Hati Abi & Ummi ❤️❤️

Bertemu Lagi dalam entry belog "bersawang" !!!

Assalamualaikum W.B.T.

SejakII dalam pantang ni mmg free la citenye kalau si kecik ni tak meragam...So ayuh la mengisi masa lapang yang ada...

17 March 2015
Tepat jam 5.20pagi...Kebetulan nurse nak kejut mandi before masuk dewan bedah..Tetiba...pooppp!!!alamak pedenda tu..maklum laa...tak ada pengalaman..Rupanya air ketuban dah pecah la pulak...On the spot doc check jantung baby..check bukaan...so bukaan cuma 1cm dari 16hb...

So consider emergency operate..
Pukul 7pagi aku ditolak ke dewan bedah.Tapi sebelum tu aku sempat jumpa husband..mintak maaf ape yg patut..husband bagi semangat kat aku...alahai mata masuk habuk pulak!!!

Dalam dewan bedah mulut aku xberhenti Istigfar n baca doa Nabi Yunus..Memohon semoga semua dipermudahkan..InsyaAllah...

Pakar bius nak bius epidural dlm 2 or 3 bius..aku pon xpasti sebab kepala otak dah pikir baby je...Lepas kena bius mmg rasa kebas dari atas perut sampai la kaki..

Tik tok tik tok...7.37pagi baby dah selamat dikeluarkan...Perasaan time tu...nak nanges tak boleh...sebak tahan kat dada..sebab time nurse bawa baby kat aku..aku lom siap lagi..masih lagi terasa doc pegangII perut..Proses menjahit pulak..mungkin...
Berat baby 4kg..Baby boy!!!

Husband take pic ni..Ya Allah zuriat kami.

Sudah settle aku dibawa kat tempat warmer...menggigil bukan main..dewan bedah sejuk bangettt weh...tak tertahan...boleh tahan lama gak la nak warm kan aku ni...

Dalam pukul 10.45pagi baru aku ditolak masuk ward...Husband mmg tunggu kat luar bilik bedah..rupenya husband dah tgk baby dulu..baby dah naik ward dulu..husband dah azankan kan baby..kiraII lama jugak la husband tunggu  aku nak keluar dari dewan bedah tu...

Lepas operate aku kena stay 6jam..tak boleh bangun pon..so susukan baby pon dalam keadaan aku terlentang...

Ohh nenek dtg tgk baby laa..Sorry la pic tak memberangsangkan.Pic dari wak Ucop.Emak husband pon dtg jugak..tapi tak sempat nak take pic..Buang tebiat pulak aku nk take pic time sakitII...haih!!!

Oh ni la hero Ummi & Abi..Syukur Alhamdulillah Ya Allah atas amanahMu.









3 comments: